czwartek, 13 listopada 2014

~KARTKA Z PAMIĘTNIKA~




Ostatnio w telewizji oglądałam program

pt. „Szalone lata 80 – te”. Rozmawiano nie tylko o muzyce, która wówczas zawładnęła całym krajem i modzie, ale przede wszystkim wspominano „szalone dzieciaki”, które wiele godzin poświęcały na to, by wpisać się koledze, czy koleżance do pamiętnika.
Pamiętnik…? Nie, to nie dla mnie! Sms – to jest dopiero coś! Szybka wymiana informacji i po sprawie! Z początku wydawało mi się to zbyt banalne, aż do momentu, gdy moja pani od polskiego uchyliła mi rąbek tajemnicy i pokazała swój prywatny pamiętnik, który pochodzi z 1985 roku. Widziałam uśmiech na jej twarzy, gdy czytała mi wierszyki od swoich koleżanek ze szkolnych lat. Widać było, że się bardzo wzruszyła. Dopiero wtedy zrozumiałam, że to wspaniała pamiątka dla niej, ale dla kolejnych pokoleń.
Postanowiłam, że zakupię pamiętnik i będę prosiła o wpisy swoich przyjaciół i znajomych. Przyjemnie będzie zajrzeć do niego za 30 lat i powspominać stare czasy. WAS też namawiam! Zrezygnujmy choć na chwilkę z telefonów i pochylmy się nad kartką z pamiętnika.







~Natalia Walentynowicz~

5 komentarzy: